Spoľahlivé produkty a servis
        pre hygienu rúk a čistotu produktov

Vedeli ste, že 26.august je v USA Národným dňom toaletného papiera?

Tu je pár zaujímavostí o tomto nepostrádateľnom spotrebnom produkte:

- Prvá zmienka o toaletnom papieri v histórii je zo

6. storočia n.l. v Číne. 


- Toaletný papier bol uvedený na trh v USA v roku 1857 Josephom Gayettym. Papier sa dávkoval do plochých štvorcov s vyrazeným menom Gayetty. Gayetty’s Medicated Paper opustil trh v 20. rokoch 20. storočia, obeť konkurencie kompaktnejšieho a ľahšie dávkovaného papiera v kotúči, ktorý sa dnes bežne používa.


- Toaletný papier v roličkách sa na americký trh dostal

v roku 1883. Seth Wheeler si patentoval dávkovače toaletného papiera aj   toaletný papier v roličkách.


- Na začiatku pandémie Corona sa v USA najviac zvýšil predaj zbraní a toaletného papiera.


- V USA sa ročne spotrebuje asi 22,6 kilogramov toaletného papiera na osobu. Je to viac ako v iných západných krajinách, kde je priemer okolo 15 kilogramov na obyvateľa a rok.


- Namiesto toaletného papiera sa v minulosti používali: seno, kukurica, listy, tyčinky, kamene, piesok, konope, vlna, plevy, ovocné kôry, paprade, špongie, mušle.


- Nad alebo pod? Asi dve tretiny Američanov uprednostňujú, aby ich toaletný papier vychádzal z kotúča cez hornú časť.


- Farebný toaletný papier bol v USA k dispozícii približne 40 rokov. Scott bol poslednou spoločnosťou, ktorá

v roku 2004 skončila s farebným toaletným papierom na americkom trhu. Farebný toaletný papier je v európskych krajinách stále k dispozícii. Americkí spotrebitelia uprednostňujú jasne biely viacvrstvový papier s dekoratívnymi vzormi. 


- Toaletný papier je špeciálne navrhnutý na rozklad. Aj keď sa môžu zdať podobné, toaletný papier a papierové vreckovky nie sú rovnaké. Vlákna použité na výrobu toaletného papiera sú veľmi krátke, čo umožňuje, aby sa papier začal rozpadať v priebehu niekoľkých sekúnd po navlhčení. Táto konštrukcia umožňuje rozpustenie papiera v septických systémoch. Je pozoruhodné, že po navlhčení si toaletný papier stále udržuje asi 15% svojej suchej sily.


- Celosvetová výroba toaletného papiera ročne spotrebuje 10 miliónov stromov. Každý strom produkuje asi 45kg toaletného papiera. 


- Priemyselná štandardná veľkosť útržku toaletného papiera je 11,5 x 11,5 cm. Niektorí výrobcovia zmenšujú veľkosť útržku, aby ponúkli nižšiu maloobchodnú cenu.


- Toaletný papier je bestsellerom! Niet divu, že toaletný papier je na treťom mieste v celkovom predaji nepotravinových výrobkov a predstavuje v USA ročný obrat viac ako 4 miliardy dolárov.


- USA sú najväčším vývozcom toaletného papiera na svete. 


- Neoplatí sa byť Britom. Aspoň pokiaľ ide o nákup toaletného papiera. Briti minú na toaletný papier v priemere asi dvakrát toľko, ako ostatní európski spotrebitelia, a ten istý výrobok stojí asi trikrát viac ako v USA.


Zdroj: www.bostonstandardplumbing.com


späť na zoznam