Ako nenaletieť na zdanlivo príťažlivú ponuku hygienického riešenia?
Nad predajnými praktikami "obchodníkov" víťazí sedliacky rozum.
Verte svojmu vlastnému úsudku z vlastnej skúsenosti.
Ak dodávateľ podáva pravdivé
informácie, veľmi rád vám to dokáže nezáväznou skúškou systému v praxi.
Nespoliehajte na matematické prepočty preukazujúce spotrebu
a následne cenu prevádzky. Každý papierový uterák má
iné vlastnosti v nasiakavosti, pevnosti, veľkosti, hmotnosti, skladnosti a
balení. Matematika nikdy nespočíta spôsob správania
používateľov, zaobchádzanie s uterákmi a so
zásobníkmi.
Opäť
opakujeme - vždy si nechajte doložiť parametre a vzorky jednotlivých produktov!
-
Pap. uteráky – rozmer
útržku v cm, počet vrstiev, gramáž g/m2
- Kotúče /toaletný papier, utierky/ – návin v m, počet vrstiev, gramáž g/m2
Ak
nie je obchodník ochotný dodať jednotlivé parametre, „niečo“ skrýva a nechce, aby jeho produkty boli
porovnané s konkurenčnými.
Odporúčame vypýtať si vzorku a zmerať, či parametre zodpovedajú
skutočnosti. Potom si kus nechajte na
neskoršie porovnanie dodávaných produktov /či je ponúkaná vždy rovnaká
kvalita/.
Buďme
ostražití pred "super výhodami" ako napríklad zásobníky zadarmo, alebo pravidelné dodávky
so službou doplňovania, alebo časovo obmedzené zvýhodnenie, a pod. Žiadna výhoda nie je zadarmo a
super výhoda už vôbec nie. Odolávajte psychologickým nátlakom na rozhodnutie.
Neistota v rozhodovaní je prirodzená.
Pomôže Vám referencia od používateľa, ktorý má s konkrétnym
uvažovaným systémom overenú skúsenosť. Nech si obchodník trebárs myslí, že mu
neveríte (napokon prečo by ste aj mali???) Obchodník nemá dôvod skrývať skúsenosti svojich zákazníkov. Ba naopak tieto
skúsenosti sú dobrým nástrojom k nastoleniu dôvery.
Nepodceňujte obsah a význam zmluvných podmienok, vrátane tzv. "Všeobecných obchodných podmienok" dodávateľa. Férový obchodný vzťah je založený na obojstranne vyvážených a prijateľných zmluvných podmienkach. Nikdy to nebude inak!