Podporte svoje podnikanie príjemnými vôňami
Určite máme každý obľúbenú vôňu. Či už je to šampón, parfum, vôňa chutného jedla, alebo príznačná vôňa miesta, na ktoré sa radi vraciame. Vône majú totiž pozitívny vplyv na náladu, zníženie stresu, zlepšenie spánku, sebavedomie a fyzickú výkonnosť. V spojení so zamestnaním majú vône pozitívny dopad na zamestnancov aj zákazníkov. Ako? Vône prispievajú k:
- predĺženiu pobytu zákazníka v predajných priestoroch, lobby baroch,
recepciách..., čím narastajú tržby
- návratu zákazníka späť, prehlbujú jeho nákupný zážitok
- zvýšeniu pracovnej výkonnosti, zamestnanci sa
cítia príjemne, lepšie sa im pracuje
- zníženiu chorobnosti zamestnancov vďaka antibakteriálnym vlastnostiam prírodných
esencií
V kombinácií fyzickej a psychickej činnosti majú vône významnú súvislosť. Napríklad v niektorých japonských kanceláriách môžete v ranných hodinách cítiť vôňu čerstvých citrónov, ktoré údajne dokážu stimulovať zamestnancov k lepším výkonom. Poobede možno naopak cítiť vôňu čerstvých kvetín, ktoré zvyšujú sústredenie a vo večerných hodinách vôňu jarného lesa, ktorá má zvyšovať pocit optimizmu.
Aké majú účinky ďalšie známe vône?
Peppermint má povzbudzujúce účinky
a zvyšuje mozgovú aktivitu, ktorá nás doobeda prebudí.
Jazmín napomáha spánku (podľa výskumov vedie
jeho vôňa k pokojnej noci a väčšej bdelosti nasledujúci deň).
Levanduľa má relaxačný účinok, znižuje srdcový
tep.
Čokoláda alebo čerstvý chlieb – ich vôňa
zvyšuje predaj v supermarketoch
Čerstvo upražená káva a jablkový koláč
zvyšuje šancu predaja na realitnom trhu, ak ich záujemca cíti na obhliadke
nehnuteľnosti...
Vôňa detského púdru sa ujala v obchodoch s detským oblečením a pod.
U
množstva ľudí je obľúbená vôňa čerstvo vypranej bielizne alebo už spomínaný
detský púder. Veľmi zaujímavý a populárny je aj tzv. neparfumovaný
deodorant (aroma-free), ktorý sa umiestňuje na vonkajšiu stranu dverí od
kuchyne alebo do fajčiarskych priestorov a zabezpečí, aby sa pachy nedostali do
ostatného priestoru.
Vzhľadom
k intímnemu prepojeniu medzi vôňami a emóciami nie je prekvapujúce,
že to, čo jednému vonia, nemusí byť príjemné inému. Preto treba k voľbe
vône do priestoru pristupovať premyslene a opatrne. Vôňa nesmie byť priveľmi
výrazná, ale zároveň musí byť taká, aby podtrhla identitu a vyvolala
emócie.
Ak
máte aj vy záujem o prevoňanie vašich priestorov, neváhajte nás kontaktovať. Ponúkame vám výber z takmer 100 druhov parfumovaných vôní (orientálne,
svieže, kvetinové, citrusové...). Vyberte si tú pravú pre vás a využite bezplatné
testovanie.